Bojkotta SJ!
Åhhh vad jag är less på SJ!!! Vet inte hur många gånger de senaste 10 veckorna som jag stått på perrongen och svurit... Imorse gick jag till stationen i god tid, skulle ta tåget som gick 08.44, för att jag skulle komma till skolan i god tid före lektionen som började 09.30. Mina elever skulle skriva nationella provet i svenska, så det var ju rätt viktigt att jag var i tid. Vilket jag också hade varit - om inte tåget var inställt! Gick in och frågade varför tåget var inställt, och fick svaret att det hade varit någon olycka i Hallsberg - igår!! Hmmm, konstigt tänkte jag... hur kommer det sig att man då inte lägger ut den informationen på nätet exempelvis, så folk som går in och kollar varje morgon, kan se att tåget inte ska gå... Det hade ju kunnat vara en bra idé - men NEJ, det skulle ju betyda att SJ tillämpade någon typ av service - och det är ju inte möjligt förstås...
Hörde med mannen i biljettluckan vem jag skulle vända mig till för att få någon typ av kompensation, då jag berättade att jag alltså måste vara i Bålsta klockan 9. Fick svaret att jag självklart kunde få pengarna tillbaka för biljetten som jag köpt. Till det första tåget - för självklart måste jag fortfarande betala om jag skulle ta nästa tåg... Mmmm, det var det där med service...
Så... det var bara att sätta sig ner och vänta på nästa tåg som skulle gå 09.11 istället. Ringde en massa samtal, för att lösa det så att någon annan kunde gå in och ta hand om mina stackars nervösa elever som skulle skriva prov, vilket kostar pengar och som jag heller inte lär kunna fakturera SJ för... Gick sedan upp på perrongen i god tid före avgång, köpte en enkelbiljett för 44 kr (för 11 minuters resa) och ställde mig och väntade på 09.11-tåget... Väntade, och väntade... tro inte att det tåget var i tid heller... nej nej nej! Nån gång strax efter 09.20 kom tåget in på perrongen.
Alltså... jag satt 40 minuter på perrongen, kom försent till lektionen, och fick dessutom betala... Tack SJ - det känns jättebra! Önskar att jag åtminstone kunde bojkotta detta exeptionellt urusla företag, men inte ens det kan man göra. Tur att man har bloggen så man åtminstone kan skriva av sig sin ilska...
80 dagar kvar...
Hörde med mannen i biljettluckan vem jag skulle vända mig till för att få någon typ av kompensation, då jag berättade att jag alltså måste vara i Bålsta klockan 9. Fick svaret att jag självklart kunde få pengarna tillbaka för biljetten som jag köpt. Till det första tåget - för självklart måste jag fortfarande betala om jag skulle ta nästa tåg... Mmmm, det var det där med service...
Så... det var bara att sätta sig ner och vänta på nästa tåg som skulle gå 09.11 istället. Ringde en massa samtal, för att lösa det så att någon annan kunde gå in och ta hand om mina stackars nervösa elever som skulle skriva prov, vilket kostar pengar och som jag heller inte lär kunna fakturera SJ för... Gick sedan upp på perrongen i god tid före avgång, köpte en enkelbiljett för 44 kr (för 11 minuters resa) och ställde mig och väntade på 09.11-tåget... Väntade, och väntade... tro inte att det tåget var i tid heller... nej nej nej! Nån gång strax efter 09.20 kom tåget in på perrongen.
Alltså... jag satt 40 minuter på perrongen, kom försent till lektionen, och fick dessutom betala... Tack SJ - det känns jättebra! Önskar att jag åtminstone kunde bojkotta detta exeptionellt urusla företag, men inte ens det kan man göra. Tur att man har bloggen så man åtminstone kan skriva av sig sin ilska...
80 dagar kvar...
Kommentarer
Postat av: Malin
Kan inte annat än att instämma... det är himla synd att det inte finns nån konkurrent värd att tala om, för gissa om jag skulle välja nåt annat om jag kunde!?!?!?!
Kram på dej!!
Postat av: Nina
jag antar att du redan vet vad jag kommer saga nu......: Men sa funkar det med STATSDRIVNA FORETAG. Kolla bara pa Telia...!
puss pa dig
Trackback