En bra start

Så har första skolveckan med eleverna gått. En härlig samling ungar har jag fått i min klass och det känns redan som att det kommer att bli en höjdartermin. Men vad det tar på krafterna! En annan är ju inte van vid att jobba och trots att jag bara jobbar deltid så känner jag verkligen hur energin rinner ur mig. Det har gått bra hela veckan egentligen men idag är jag glad att det är fredag och att hela helgen ligger framför oss. Och på måndag är jag ledig :) Men det blir nog till att arbeta hemifrån iallafall. Måste ju planera upp alla arbetsområden och det har inte riktigt funnits tid till det den här veckan...

Adam trivs bra på dagis och inskolningen går som en dans. Idag när jag kom och hämtade vid 15 var det ingen av grabbarna som ville gå hem. Ett angenämt problem...

I helgen blir det lungt. Vi har städvecka på dagis så nån gång under helgen får vi pallra oss dit och städa, men i övrigt har vi inga planer. Skönt. Bara ta dagen som den kommer. Och försöka samla kraft och energi till nästa vecka. Då börjar allvaret på riktigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0