Hur ska man kunna välja?

För en vecka sen köpte jag ett fodrat regnställ till Lucas som jag hört ska va så bra och tänkte att han skulle ha det istället för vinteroverall. Men av någon anledning har jag blivit osäker nu. Kanske regnstället bara är bra om det blir en mild, slaskig vinter? Kanske jag istället borde satsa på en ordentlig vinteroverall som håller värmen ordentligt? Visserligen är Lucas aldrig stilla när han är ute och leker och borde ju hålla värmen bra ändå, och det viktigaste är ju att han inte blir blöt vilket han inte borde bli i regnstället. Men å andra sidan kanske regnstället gör att han blir svettig istället eftersom det inte andas? Har kollat lite på gamla test för att se vad som rekommenderas, men jag tycker inte att jag blir klokare av det. En varm overall kan ju bli för varm också om det inte blir en riktigt kall vinter. Hur sjutton ska man kunna veta i förväg och välja??

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Vi kommer köra på overaller. Är det slaskigt får de ha regnbyxor över. Overallen blir ju svalare om man bara har tunna långkalsonger och t-shirt under, är det kallare tar man på mer under. Bra skor plus ordentliga regntäta vantar, och sen tunn eller tjock mössa beroende på väder.



Blir det en kall vinter tror jag inte på dom där fodrade regnkläderna, tror nog också det blir svettigt och varmt :)

2009-09-18 @ 10:27:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0