Vad skulle jag göra utan min mamma?!

Har varit vaken stora delar av natten. Gick och la mig för sent för jag var inte trött av någon konstig anledning, och kunde inte somna. Klockan hann nog bli närmare halv två innan jag somnade. Lucas och Adam vaknade vid fyra och grät båda två. Vet inte om den ena väckte den andra eller om det var ett märkligt sammanträffande. Lucas ville inte sova själv utan fick komma in och lägga sig hos mig och Henrik, men han kom inte till ro igen utan låg och vände och vred på sig. Adam brukar gråta lite men sen somna om, men i natt gick inte det. Kanske somnade vi en stund allihopa men vaknade igen av att Adam var ledsen och då insåg vi att det inte var nån idé. Sjuk? Eller är det nya tänder som spökar? Lucas ville följa med och trösta honom så det slutade med att vi gick upp vid femtiden. Gjorde iordning välling och tänkte att grabbarna skulle somna om efter att dom ätit. Men inte då... Pigga som mörtar båda två. Henrik åkte iväg på jobbresa till Linköping vid sextiden och vi andra slängde oss i soffan framför Pippi på de sju haven. Och jag somnade till massor av gånger under filmen, men barnen var fortfarande alldeles för pigga. Ringde kära mamma som tur i oturen är hemma och är sjukskriven. Hon kom ner och tog över så jag fick gå och lägga mig. Tänkte att jag skulle sova en timme, men vaknade inte förrän halv tolv! Gissa om det var skönt att sova!! Nu har vi ätit lunch och båda grabbarna har somnat. Själv ska jag ta mig en efterlängtad kopp kaffe och njuta av lugnet en stund...

Kommentarer
Postat av: Therese K

Ja vad skulle vi göra utan våra älskade mammor??

Ta hand om dig vännen, bf närmar sig med stormsteg.

Kram

2009-09-26 @ 09:12:41
URL: http://tknutsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0